شناسهٔ خبر: 172919 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

کاهش ۱۱ درصدی تردد بین استانی در محورهای کردستان

تردد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان از کاهش ۱۱ درصدی تردد بین استانی وسایل نقلیه در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: بر اساس تحلیل داده‌های مرکز مدیریت راه‌ها، تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در تیر ماه ۱۴۰۳ به میزان ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۳۱۵ تردد به ثبت رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد و در مقایسه با ماه گذشته (خرداد ماه) ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تردد وسایل نقلیه سبک در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد و وسایل نقلیه سنگین ۲۳ درصد کاهش داشته است.

حسنی با تاکید بر اینکه در مدت مذکور یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۹ پلاک از سایر استان‌ها در کردستان رصد شده است، گفت: استان‌های تهران، آذربایجان غربی، همدان و کرمانشاه بیشترین سهم تردد را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: بیشترین تردد پلاک‌های کردستان نیز به ترتیب در استان‌های همدان، مرکزی، کرمانشاه و تهران ثبت شده که در مجموع ۳ میلیون و ۳۷۳هزار و ۶۰۷ تردد بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی تردد در محور کامیاران_کرمانشاه در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: بیشترین کاهش تردد نیز در محور بانه_ سردشت با ۶ درصد گزارش شده است.

حسنی در پایان از برقراری یک هزار و ۲۸۳ تماس با سامانه ۱۴۱ در تیرماه خبر داد و گفت: کاربران جاده‌ای می‌توانند پس از برقراری ارتباط با این سامانه از وضعیت ترافیکی راه‌ها، وضعیت آب و هوای مسیرها، انسدادها و محدودیت‌های اعمال شده مطلع شوند و شکایات خود در حوزه راه‌ها را ثبت کنند.